followers

Tuesday, October 23, 2012

DOA




"Ya Allah, sesungguhnya kami hambaMu yang menzalimi diri kami sendiri. Jika Engkau tidak mengampuni dan mengasihi kami, maka kami akan termasuk ke dalam golongan orang-orang yang sangat rugi.

"Bantulah kami memperbaiki segala kelemahan diri kami untuk menunaikan segala perintahMu dan meninggalkan segala laranganMu.

"Ya Allah, janganlah Engkau terbalikkan hati kami setelah Engkau hidayahkan kami. Janganlah segala ujian ini menjadikan satu bala' kepada kami tetapi bantulah kami menerimanya sebagai satu kaffarah atas segala kekhilafan kami dan dapat meningkatkan keimanan kami di sisiMu.

"Jangan jua ya Allah segala ujian ini, merosakkan keimanan kami jika kami tidak redha dengan segala didikanMu sehingga berterusan dalam nikmat melakukan maksiat/ kelalaian.

"Hiasi kami ya Allah dengan kesihatan dan keselamatan. Berikan kami hakikat taqwa dan istiqamah. Jauhi kami daripada kerosakan dan kebinasaan dalalm urusan, harta benda dan akal fikiran.

"Ya Allah, kurniakan kepada kami keluarga dan zuriat yang menjadi penyejuk mata kepada kami dan semoga kami menjadi PEMIMPIN KEPADA ORANG-ORANG YANG BERTAQWA.

"Berikan kebahagiaan dunia akhirat kepada kami dan keluarga dan teguhkan kesabaran di hati kami. Hindari kami daripada fitnah dunia ya Allah.

"Ampuni segala dosa kedua ibu bapa kami, ahli anggota keluarga kami, para guru kami, sahabat-sahabat kami yang telah pergi, mereka yang membantu kami dan tempatkan kami di sisi orang-orang yang beriman.

'Tuhan kami, berikan segala kebaikan dunia akhirat kepada kami dan jauhi kami daripada azab api neraka.

Hidupkanlah kami dalam iman, matikan kami dalam iman dan masukkanlah kami ke dalam syurga-Mu.

"Ya Allah, kabulkan segala doa kami, sesungguhnya Engkau yang Maha Mendengar dan Maha Mengetahui. Terima taubat kami, sesungguhnya Engkau Maha Menerima segala taubat dan Mengasihani...

...........

Taqaballlahu minkum, minna waninkum, taqabbal ya Kareem."

MINTA IZIN AHP

No comments:

Post a Comment